Vi använder i dagsläget både kallhällsparken.se och kallhallsparken.nu. Det beror på att kallhallsparken.se fortfarande ägs av byggbolaget, därför skaffade vi även .nu adressen för att det ska finnas en adress utan "ä" eftersom det ibland är problematiskt framförallt med mail. När .se adressen utan "ä" löper ut ska vi såklart försöka registrera den om inte byggbolaget förlänger registreringen.
Båda adresserna ska fungera utbytbart både på webben och med mail. Exempelvis styrelsen@kallhällsparken.se och [email protected] går till samma inkorg.
Vi har i föreningen tillgång till en portal där man kan se sin förbrukning av el och varmvatten.
Maila till [email protected] för att få tillgång.
Mailet behöver innehålla lägenhetsnummer och mail dit inloggningsuppgifter ska skickas. Skriv "techem portal" i ämnet så blir det lättare för för oss att hålla reda på vad det gäller.
Följ steg nedan:
1. dammsug filtren noggrant
2. torka brandvarnaren med fuktig trasa
3. håll in återställnings-knappen i minst 10 sekunder
4. montera tillbaka brandvarnare helst innan ni lämnar lägenheten då den kan fortsätta tjuta till upp till fem timmar efter omstart.
Gå in här och ladda ner dokumentet. Detta fylls i och skickas till styrelsen@kallhällsparken.se. I dagsläget finns inget bygglov, det kommer du behöva ordna först.
Intresseanmälan skickas till [email protected]
Det är inte tillåtet att göra några ingrepp i husets ytterväggsfasad (utsidan), växtlighet, fönster inklusive karm, balkongräcke eller balkongplatta utan styrelsens skriftliga medgivande. Andra regler gäller för radhusen.
Tv-box och wifi-router, inklusive manualer och kablar tillhör lägenheten och ska inte tas med vi flytt. Om det saknas utrustning kan vi ([email protected]) beställa det till dig. Du kommer isf att debiteras den kostnad som utrustningen kostar.
Kontakta vip service på 077-177 11 00
Står ett fordon utanför porten så kan det handla om in och utlastning t.ex. vid flytt men det är inte till för längre tids parkering (MAX 5 minuter). Har ett fordon stått längre utan att du sett aktivt in & ur lastning och blockerar färdvägen eller framkomlighet för räddningstjänst, kontakta p service på 077 - 177 11 00.
Under menyraden medlemsinformation kan du hitta flera olika ämnen och även dokument att ladda ner så som Bopärm och trivselfrågor.
Det är Brandkontoret försäkring, mer info finns här!
Du behöver ha styrelsens godkännande för att få hyra ut din lägenhet i andra hand. Ansök skriftligen i god tid. Mer info här!
Nej, parkeringsplatsen får ej hyras ut i andra hand. Missbruk kan leda till att man blir av med sin plats.
Nej, inga dörrmattor är tillåtna utanför lägenhetsdörrarna då dem utgör en brandrisk. Undantag är entremattor som är godkända ur brandsäkerhets standard.
Vår förvaltare Nabo har en kundprotal där du kan logga in och se dina avier och annat information. Här är en länk: https://portal.nabo.se/kundportal/start
E-on är leverantören, på deras hemsida kan man hitta mer information om det är ett oplanerat strömavbrott.
Nej, på föreningens mark finns det ingen gästparkering. Parkeringen vid Kallhälls idrottsplats är fri i 24 timmar och är sällan full ( https://goo.gl/maps/T2JzzGUixo4k3aNWA ). Det finns också en mindre parkering mitt emot Oregano Pizzeria ( https://goo.gl/maps/5CMpobDpkZiZzVAQA ) .
Vi har samlat olika kontaktuppgifter under fliken kontakt.
Ofta så kan man göra en återställning eller byta batteri så ska allt fungera igen. Se detaljer i manualen här.